Kluczowe strategie doskonalenia sezonowego planu marketingowego (i przetrwania)

Sezonowość to ogromny obszar, na którym skupia się wiele kampanii marketingowych firm, nie tylko w branży turystycznej. Od Halloween i Bożego Narodzenia do Wielkanocy i letnich wakacji szkolnych, istnieje wiele sposobów, w jaki gra na wydarzeniach sezonowych może przynieść korzyści Twojej firmie.
W tym kompleksowym przewodniku po marketingu sezonowym, odkryjemy najlepsze sposoby wprowadzania marki na rynek wiosną, latem, jesienią i zimą, jak stworzyć plan sezonowej kampanii marketingowej i nasze najlepsze wskazówki dotyczące przetrwania, aby przejść przez cały rok w jednym (super udanym) kawałku.
Czym jest marketing sezonowy?
Marketing sezonowy polega na tym, że firma dostosowuje swoje kampanie marketingowe w zależności od tego, jakie istotne wydarzenia mają miejsce w danym sezonie. Chociaż zawsze było to powszechne wokół Bożego Narodzenia (np. reklamy telewizyjne John Lewis Christmas) i stycznia (sprzedaż), jest to teraz technika, która celuje w różne krajowe i międzynarodowe wydarzenia w ciągu roku (jak Międzynarodowy Dzień Kota, na przykład).
Niektóre firmy naturalnie widzą szczyty i doświadczają zmagań w określonych porach roku. Zależy to zazwyczaj od branży - na przykład sprzedawca fajerwerków w naturalny sposób odnotuje wzrost sprzedaży w okolicach nocy ogniska i Sylwestra.
Pomysły marketingowe na każdą porę roku
Pomysły marketingowe na wiosnę
O tej porze roku będziesz chciał rozpocząć nowy etap w swoim marketingu; to nowy rok finansowy, więc jest to idealny czas, aby zacząć robić nowe plany. Aby pomóc Ci w "wiosennym" działaniu (rozumiesz?), zebraliśmy nasze ulubione wiosenne pomysły marketingowe, dzięki którym Twoje promocje będą błyszczeć!
Wydarzenia i skupienie na wakacjach
Oprócz lokalnych wydarzeń, możesz zacząć planować swoją strategię marketingową wokół wydarzeń, które znasz z każdego roku. Daty do wiosennego kalendarza obejmują Wielkanoc, Zapusty, Walentynki i Dzień Matki.
Możesz zorganizować konkurs robienia naleśników w mediach społecznościowych, zaoferować zniżkę na Dzień Matki lub nawet wysłać e-mail z jajkiem wielkanocnym z ukrytą zniżką lub innym smakołykiem w środku!
Jasne kolory
Dodanie koloru jest bardzo ożywcze! Wspaniałe wiosenne kolory to ładne pastele, jasne błękity i zielenie, a także kwieciste kolory jak różowy i żółty. Nie muszą to być kolory rzucające się w oczy, wystarczy kolorowy tekst na reklamie, aby wywołać energetyczne wibracje.
Idź w stronę zieleni
Dzień Ziemi przypadający na koniec kwietnia to doskonała okazja, aby pokazać klientom swoją ekologiczną stronę. Planujesz kampanię z ulotkami ? Wydrukuj je na papierze z recyklingu (i poinformuj o tym klientów!), aby dodać im ekologicznego charakteru.
Cieplejsza pogoda
Całe to dodatkowe słońce może oznaczać tylko jedno - czas przenieść kampanię marketingową na zewnątrz! Zwiększony ruch na zewnątrz oznacza, że jeszcze więcej osób zobaczy Twoje reklamy - banery PVC są niezbędne wiosną, aby Twoja firma została zauważona.
Letnie pomysły marketingowe
Pogoda robi się coraz gorętsza i w zależności od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz, możesz odczuwać wzrost sprzedaży. Jest to najlepszy sezon dla branży turystycznej, jak również dla restauracji i barów. W zależności od pogody, sprzedaż detaliczna może się nieco ochłodzić, ale istnieje wiele sposobów na podniesienie temperatury...
Festiwale, targi i zabawa
Lato to sezon festiwalowy i niezależnie od tego, czy prowadzisz stoisko na lokalnej gali wiejskiej, organizujesz dzień targowy świeżych produktów, czy sprzedajesz towary na wiodącym festiwalu muzycznym, narzędzia marketingowe do imprez zewnętrznych, takie jak flagi i znaki, to tylko kilka z przyciągających uwagę narzędzi, których będziesz potrzebować.
Koniec szkoły
Jeśli masz dzieci, z pewnością wiesz, że trudno jest zapewnić im zajęcie podczas letnich wakacji. Jeśli rodziny są częścią twojej populacji, upewnij się, że twoja letnia kampania marketingowa złagodzi ten punkt bólu, oferując wydarzenia i oferty, takie jak bezpłatny wstęp dla dzieci lub jedzenie dla dzieci za darmo.
Zbieraj fundusze
Kolejnym świetnym sposobem na zaistnienie swojej marki w oczach opinii publicznej w okresie letnim jest zaangażowanie się w zbiórkę pieniędzy na rzecz organizacji charytatywnych. Nie tylko wspierasz organizację charytatywną, ale również oznacza to, że ludzie zobaczą Twoją markę i skojarzą ją z tym pozytywnym przesłaniem - pamiętaj tylko, aby wydrukować markowe koszulki!
Jesienne pomysły marketingowe
Jesień to nie tylko początek sezonu imprez handlowych w halach, ale także ciemniejsze, chłodniejsze noce i niektóre z największych wydarzeń sezonowych w roku, takich jak noc ogniska i Halloween, które Twoja firma może wykorzystać w swoim marketingu.
Przyprawiona dynia
Szaleństwo, które zawsze ogarnia świat, gdy tylko nadejdzie 1 września, pumpkin spice jest najnowszym zapożyczeniem smakowym ze Stanów. Przykładem tego rodzaju marketingu w dobrym wykonaniu jest Starbucks, gdzie ludzie z niecierpliwością czekają na premierę ich pumpkin spice latte przez cały rok. Jeśli prowadzisz kawiarnię lub sprzedajesz jakiekolwiek napoje lub wypieki, teraz jest idealny czas na przygotowanie pikantnej jesiennej edycji specjalnej.
Przygotowania do świąt!
Większość firm zaczyna planować swoje kampanie świąteczne jesienią, więc nawet jeśli wydaje się, że jest zbyt wcześnie, aby nawet myśleć o człowieku w czerwonym kapeluszu, jesteśmy tutaj, aby powiedzieć, że nigdy nie jest za wcześnie! Zaplanuj swoje promocje, wymyśl świąteczny temat kampanii i zamów świąteczne materiały marketingowe, aby wyprzedzić konkurencję.
Spooktakularne promocje na Halloween
Niezależnie od tego, czy prowadzisz konkurs w mediach społecznościowych, prosząc klientów o przebranie swoich pupili, wysyłasz ulotki o upiornym wydarzeniu, czy też upiększasz swoją stronę internetową, Halloween to doskonały pretekst, aby skusić klientów przerażająco dobrymi ofertami i zwiększyć świadomość marki dzięki swojej kampanii.
Weekend Czarnego Piątku
Nie moglibyśmy mówić o jesiennym marketingu bez wspomnienia o Black Friday. Ogromny weekend wyprzedaży, który rozciąga się na całe cztery dni, wraz z Sofa Sunday i Cyber Monday, jest dla wielu konsumentów początkiem świątecznych zakupów. Upewnij się, że w witrynie Twojego sklepu znajdują się przyciągające wzrok plakaty sprzedażowe, na których znajdziesz najlepsze oferty!
Zimowe pomysły marketingowe
Katalog świąteczny
Boże Narodzenie to bez wątpienia największy okres sprzedaży dla wielu firm, zwłaszcza w handlu detalicznym, ponieważ chodzi o znalezienie idealnego prezentu dla najbliższych. Stworzenie katalogu świąte cznego, który prezentuje wszystkie Twoje produkty i usługi to świetny sposób na to, aby Twój sezonowy marketing trafił we właściwe ręce.
Imprezy świąteczne
Oprócz sprzedaży, zima to świetny czas, aby włączyć do swojej strategii marketing doświadczalny. Od świątecznych lekcji pieczenia po tworzenie kartek świąte cznych - organizowanie wydarzeń to świetny sposób na zachęcenie klientów do odwiedzenia sklepu i zbudowania relacji z marką.
Postanowienia noworoczne
Wielu z Twoich klientów prawdopodobnie podjęło już noworoczne postanowienie - dlaczego nie pomóc im w jego realizacji? Być może Twój produkt lub usługa dotyczy pilnowania czasu i organizacji, a może jesteś agentem nieruchomości, który chce dopasować kupującego do jego idealnego domu; zagraj na pomyśle, że jest nowy rok i nowy początek!
Walentynki
Kup jeden, a drugi gratis, oferty dla par i walentynkowe prezenty to świetne sposoby na włączenie tego sezonowego wydarzenia do swojego planu marketingowego. A jeśli czujesz miłość, dlaczego nie wysłać klientom kartki wal entynkowej z voucherem?
Jak przygotować sezonowy plan marketingowy
Teraz masz już kilka pomysłów, czas zacząć planować udany sezonowy plan marketingowy. Powinien on obejmować zarówno marketing bezpośredni, jak i cyfrowy, aby uzyskać w pełni kompleksowe podejście do promowania kampanii sezonowych. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.
1. Zrób szkic na cały rok
W przypadku planu marketingu sezonowego należy pamiętać, że nie musi on być ustalony w kamieniu. Rzeczy się zmieniają i powinieneś odpowiednio dostosować swoje kampanie.
W tym samym czasie, jednak, ważne jest, aby zrobić wstępny plan, dzięki czemu można przygotować materiały potrzebne tak wcześnie, jak to możliwe.
2. Uwzględnij sprzedaż
Ile realnie możesz sobie pozwolić na wydatki na sprzedaż w ciągu roku? Stwórz budżet dla proponowanego przez Ciebie sezonowego planu marketingowego, aby być na bieżąco z kosztami.
3. Nie zapominaj o małych wydarzeniach
Nie każda kampania musi być ogromna. Email lub blog, który łączy się z narodowym dniem świadomości lub skokiem na trendowy hashtag są równie ważne! Nasza rada? Zaplanuj kilka dużych kampanii na rok i wypełnij luki mniejszymi, reaktywnymi.
Najlepsze wskazówki, jak przetrwać sezonowość
Być może Twój biznes to sklep z dekoracjami świątecznymi. Może sprzedajesz sprzęt narciarski. A może nawet prowadzisz klub surfingowy - jeśli masz jeden duży sezon w roku, znalezienie sposobów na walkę z wolniejszymi miesiącami jest kluczowe dla Twojego sukcesu. Oto kilka sposobów na to, jak sprawić, by Twój biznes przetrwał do czasu szczytu.
Dostosuj ofertę produktów/usług
Świetnym sposobem na to jest nadanie content marketingowi sezonowego charakteru. Jeśli jesteś florystą, może się okazać, że szczyt popularności przypada na wiosnę/lato w sezonie ślubnym. Jednak oferowanie zajęć z tworzenia wieńców bożonarodzeniowych w ramach strategii sezonowej w zimie może być właśnie tym, co pozwoli utrzymać sprzedaż w tym wolnym okresie.
Zaplanuj trochę czasu na badania
Tak więc, biznes jest trochę cichy. Dlaczego nie wykorzystać tego czasu na zrobienie rzeczy, które zawsze odkładasz na później? Na przykład na konserwację i badania. Spędzając czas na przygotowaniach i sprawiając, że Twój biznes będzie wyglądał niesamowicie w szczytowym momencie, nadal wykorzystujesz spokojniejsze chwile i jesteś super produktywny.
Zmniejsz godziny otwarcia
Dla niektórych firm najlepszą opcją zachowania pieniędzy i utrzymania biznesu jest całkowite zamknięcie drzwi lub ograniczenie godzin otwarcia poza szczytem. Upewnij się, że dokładnie ustaliłeś dni/godziny, w których będziesz otwarty i trzymaj się tego - będzie to mniej mylące dla klientów i wiedząc, kiedy jesteś otwarty, sprawisz, że chętniej przyjdą.
Gotowy do rozpoczęcia planowania kolejnej sezonowej kampanii marketingowej? Oto 8 zabawnych przykładów korespondencji bezpośredniej, które pomogą zainspirować Twoje kreacje. Możesz też sprawdzić naszą pełną ofertę drukowanych materiałów marketingowych tutaj i zacząć budować swój zestaw narzędzi do kampanii sezonowej.