Oto miejsca, w których reklama plakatowa jest najbardziej skuteczna
Jeśli zbliża się duże wydarzenie, jednym z najlepszych sposobów na jego rozreklamowanie jest rozwieszenie plakatów w okolicy. Druk plakatów jest nie tylko opłacalny, ale również fantastyczny, niestandardowy projekt jest w stanie przyciągnąć całą uwagę.
Po stworzeniu idealnego projektu i wydrukowaniu plakatów pozostaje tylko jedno pytanie: gdzie dokładnie należy je umieścić? Oto kilka miejsc, które doskonale nadają się do rozpowszechniania informacji wśród docelowej grupy odbiorców.
Udostępnianie klientom sklepów
Miejsca o dużym natężeniu ruchu, takie jak centra handlowe i główne ulice, to świetne miejsca do informowania o wydarzeniu lub firmie, ponieważ zawsze będą się tam znajdować ludzie. A jeśli wydarzenie odbywa się lokalnie w miejscu zakupów, to jeszcze lepiej!
Żadna inna forma reklamy nie jest tak szybka jak plakaty, jeśli chodzi o osiąganie wysokich wskaźników dotarcia. Wykorzystaj więc wzrost liczby osób kupujących na świeżym powietrzu na głównych ulicach handlowych w lecie oraz wzrost liczby osób kupujących w pomieszczeniach zamkniętych, które korzystają z centrów handlowych, aby schronić się przed żywiołami w zimie.
Aby mieć pewność, że słońce i deszcz nie osłabią Twojego przekazu, warto zainwestować w plakaty odporne na warunki atmosferyczne. Zapytaj właścicieli lokalnych sklepów, czy możesz wywiesić plakaty w ich oknach. Jeśli tylko uzyskasz pozwolenie, możesz rozwieszać plakaty!
Rozjaśnij swoje biuro
Zmiana miejsca pracy to świetny sposób na poprawę sposobu myślenia i nastawienia do pracy, a nawet może pozytywnie wpłynąć na satysfakcję z pracy. Świetnym sposobem na to jest rozwieszenie plakatów w biurze. Możesz zaprojektować je z myślą o kolorach swojej marki, mogą przedstawiać jej wartości, a nawet zawierać motywujące przesłania dla Ciebie i Twoich pracowników.
Niedawno rozwiesiliśmy plakaty wokół naszego biura, aby uczynić je bardziej jasnym i atrakcyjnym środowiskiem pracy. Wykorzystaliśmy kolory naszej marki, aby zaprezentować wartości, do których dążymy na co dzień (patrz poniżej).
Przyciągaj uwagę w poczekalniach
Jeśli kiedykolwiek byłeś w poczekalni u lekarza pierwszego kontaktu, w szpitalu, u dentysty, optyka (lista jest długa...), wiesz, że Twoje oczy błądzą po całym pomieszczeniu, czytając wszystko, co się da, aby spróbować się rozerwać podczas oczekiwania na to, co wydaje się być najdłuższymi 15 minutami w Twoim życiu. Jeśli więc Twój plakat znajduje się na tablicy ogłoszeń lub na ścianie, to oczywiste jest, że ludzie będą go oglądać i czytać każde słowo.
Upewniając się, że plakat jest zabawny i świetnie zaprojektowany, możesz łatwo wywrzeć wrażenie. Badanie przeprowadzone w 2017 r. w poczekalniach przychodni lekarskich wykazało, że powiązania z otaczającą społecznością tworzą komfortowe, przyjazne środowisko. Dlatego odwołaj się do tego klimatu społeczności poprzez swój projekt. Podobnie jak wcześniej, pamiętaj, aby przed powieszeniem ulotek lub plakatów zapytać o zgodę.
Zaapeluj do społeczności lokalnej za pomocą publicznych tablic ogłoszeń
Niezależnie od tego, czy jest to tablica zewnętrzna w lokalnej wiosce lub miasteczku, czy tablica w bibliotece lub supermarkecie, tablice ogłoszeniowe są doskonałym sposobem na rozpowszechnianie wiedzy o lokalnych wiadomościach i reklamowanie wydarzeń w okolicy. Jest to możliwe dzięki temu, że reklama jest skierowana do osób mieszkających w okolicy, które zobaczą tablicę, gdy będą wychodzić z domu. Tablice te są jednak często pełne lokalnych reklam, więc będziesz potrzebował ciekawego projektu, aby wyróżnić się z tłumu! Daj przechodniom powód, by zauważyli Twój plakat.
(Źródło: Pinterest)
Przyciągnij uwagę na przystankach autobusowych
Od osób dojeżdżających do pracy po studentów - istnieje ogromny rynek docelowy, który regularnie korzysta z transportu publicznego, aby się przemieszczać. Nasze plakaty o wymiarach 30" x 40" są dokładnie takie same, jak reklama na przystankach autobusowych, co czyni je fantastyczną opcją dla każdej firmy, która chce stworzyć własny plakat.
Może to być droższa opcja, ale jeśli jest częścią szerszej kampanii, może okazać się niezwykle skuteczna. Odpowiedni projekt może nawet zachęcić podróżnych do wymiany informacji z ust do ust, więc upewnij się, że każdy szczegół jest doskonały!
Inne firmy
Jeśli jesteś małą firmą, może poprosisz inne małe, lokalne przedsiębiorstwa w swojej okolicy o rozwieszenie plakatów? Można to zrobić na tablicy ogłoszeń pracowników lub w miejscach, w których przebywają ich klienci. Na przykład kawiarnie, siłownie i salony fryzjerskie to świetne miejsca, aby o to poprosić.
Jeśli reklamujesz jakieś wydarzenie w okolicy, lokalne firmy zazwyczaj chętnie podzielą się tą informacją ze swoimi klientami. Można się nawet z nimi wymienić - jeśli mają jakieś plakaty lub ulotki, które chcą rozprowadzić, możesz wesprzeć ich biznes, zabierając je do swojego miejsca pracy.
Dobre praktyki w zakresie plakatów
Jedną z rzeczy, na którą trzeba bardzo uważać, jest upewnienie się, że to, co się robi, nie jest klasyfikowane jako ulotne plakatowanie. Ulotne plakatowanie to umieszczanie materiałów reklamowych na budynkach bez zgody właściciela. Jest to nielegalne, a osoba umieszczająca materiały bez pozwolenia może zostać pociągnięta do odpowiedzialności karnej. Niezależnie od tego, co publicznie umieszczasz, upewnij się, że masz na to odpowiednie pozwolenie. Różne rady miejskie mają różne wytyczne w tym zakresie, dlatego warto zapoznać się z konkretnymi przepisami dotyczącymi umieszczania plakatów w Twojej okolicy.
Gotowy do rozpoczęcia projektowania? Oto przewodnik krok po kroku, jak zrobić plakat, korzystając z wielu popularnych programów do projektowania.