Porady

Jak zrobić dobrą ulotkę?

Druk ulotek to popularny sposób promocji produktów i usług dostępny nawet dla małych firm. Skuteczność takiego druku promocyjnego zależy nie tylko od nakładu i kwoty przeznaczonej na jego wykonanie, ale także od wybranego projektu. Niechlujny projekt może znacznie zmniejszyć skuteczność materiałów drukowanych, podczas gdy udane rozwiązanie, wręcz przeciwnie, pomoże zmaksymalizować wpływ.

Przy projektowaniu ulotki ważny jest dobór odpowiednich czcionek. Główna oferta promocyjna powinna od razu przyciągać wzrok odbiorcy, dlatego często wpisuje się ją większą czcionką. Czasami wystarczy kilka słów, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Do opisania głównych zalet produktu lub usługi używane są również dość duże czcionki. W przypadku dodatkowych informacji, które będą potrzebne klientowi, który jest już zainteresowany ofertą, można użyć mniejszych liter. Jednocześnie nawet te bloki powinny być normalnie czytelne gołym okiem.

Należy również zwrócić baczną uwagę na treść tekstu

Ulotka - jest to najbardziej zwięzły format reklamowy, dlatego ważne jest, aby nie przeładować go informacjami. Większość propozycji jest opisana w krótkich, prostych zdaniach, które są łatwo wyczuwalne. Taka reklama jest zwykle odbiorca bierze na drodze, więc jest mało prawdopodobne, że będzie on uważnie przeczytać tekst. Głównym celem tego formatu jest zainteresowanie potencjalnego nabywcy i zachęcenie go do podjęcia dalszych działań. Zamiast próbować ogarnąć ogrom i opowiedzieć wszystko na raz, lepiej dać klientowi link do strony internetowej firmy, podać numer telefonu lub inny sposób na uzyskanie dodatkowych informacji.

Jedną z najbardziej efektywnych metod zwiększenia skuteczności ulotki jest dodanie do niej wartości. Daje to odbiorcy motywację do zatrzymania reklamy, nawet jeśli nie jest pewien, czy będzie z niej korzystał. Materiały te można w różny sposób uatrakcyjnić - udzielając odbiorcom dodatkowych rabatów lub upominków, zapraszając ich do udziału w degustacji produktów lub innym wydarzeniu. Korzyść nie musi być bezpośrednio związana z promowanym produktem lub usługą. Przykładowo, obok przekazu reklamowego można wydrukować mapę metra lub mapę miasta. Jeśli informacje te okażą się przydatne dla odbiorcy, z pewnością je zachowa.

Popularność druku ulotek wynika z faktu, że mają one szereg istotnych przewag konkurencyjnych:

  • Przystępna cena. Prostota formatu zapewnia jego ekonomiczność. Z reguły dla takich produktów nie zamawia się dodatkowych elementów wykończeniowych, co znacznie zwiększa koszty. Dzięki temu nawet duże partie towaru są dostępne dla szerokiego grona odbiorców.
  • Dogodność dystrybucji. Można je rozdawać na ulicach, w centrach handlowych lub innych zatłoczonych miejscach. Metoda ta pozwala na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Dodatkowo takie materiały promocyjne są łatwe do rozłożenia na specjalnych stojakach - dyspenserach.
  • Kompaktowy rozmiar. Zwykła kartka papieru nie zajmuje dużo miejsca i łatwo mieści się w kieszeni. To nie tylko upraszcza dystrybucję takich produktów, ale również zwiększa szansę, że odbiorca zabierze je ze sobą, by później zapoznać się z propozycją.
  • Wszechstronność. Ulotki nadają się do różnego rodzaju reklam. Mimo niewielkich rozmiarów, są one treściwe, więc można w nich umieszczać zarówno tekst, jak i obrazy - zdjęcia, schematy, rysunki itp.

Aby materiał reklamowy był wystarczająco skuteczny, należy nie tylko wybrać odpowiedni format, ale także zadbać o design. Jest to trudne zadanie lepiej zostawić profesjonalistom. Profesjonalny projektant będzie potrafił dobrać najlepszą czcionkę do percepcji, aby materiały drukowane były przejrzyste i treściwe. 

Kiedy oryginalny projekt jest gotowy, możesz rozpocząć drukowanie. Dla małych i średnich nakładów najlepszym rozwiązaniem będzie metoda cyfrowa, natomiast duże nakłady bardziej opłaca się produkować na maszynach offsetowych. I wreszcie ostatni etap to dystrybucja gotowej reklamy. Na tym etapie ważne jest, aby wybrać odpowiedni czas i miejsce dystrybucji, aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby odbiorców.

Profesjonalny druk artykułów promocyjnych wszystkich formatów i rodzajów oferuje drukarnia "Light". Posiadamy wykwalifikowanych specjalistów, którzy są gotowi szybko i sprawnie realizować zlecenia o dowolnym stopniu złożoności. 

 

Zobacz również