Porady

Jak zaprojektować papier firmowy

Piękny i charakterystyczny dla danej marki papier firmowy to nie tylko profesjonalny, uporządkowany i formalny sposób kontaktowania się z partnerami biznesowymi, ale także sprytna okazja marketingowa i subtelny sposób na zwiększenie świadomości marki.

Choć na początku może się to wydawać banalne, zaprojektowanie papieru firmowego jest tak samo ważne jak stworzenie logo i wybór nazwy firmy. Papier firmowy zobaczą ważni inwestorzy, ważni dostawcy i potencjalni klienci, dlatego ważne jest, aby korespondencja była zgodna z całym brandingiem firmy.

Jeśli nie jesteś pewien, jak zaprojektować papier firmowy - jakie istotne informacje zamieścić, gdzie wszystko umieścić i jakie są inspirujące pomysły na jego ożywienie, czytaj dalej, aby poznać nasze wskazówki dotyczące projektowania doskonałego papieru firmowego!

1. Wybierz odpowiedni szablon dla swojej marki i branży

Zazwyczaj mądrze jest zachować prosty i czysty projekt papieru firmowego, ponieważ nie chcesz odwracać zbytniej uwagi od treści listu.

Jeśli jednak masz żywą i wesołą markę, możesz to wyrazić za pomocą bardziej zabawnego projektu papieru firmowego.

Chcesz się zastanowić, który wzór będzie odpowiedni dla Twojej marki? Nasze narzędzie online do projektowania jest pełne pięknych wzorów papieru firmowego, a żeby było jeszcze łatwiej, wszystkie wzory są podzielone według branż.

2. Rozważ hierarchię informacji na papierze firmowym

Niektórym może się to wydawać oczywiste, ale początkujący właściciel firmy może nigdy wcześniej nie miał do czynienia z projektowaniem papieru firmowego, więc może być nieco mylące, gdzie umieścić wszystkie informacje.

Ogólnie rzecz biorąc, zasadą jest, że adres firmy umieszcza się po prawej stronie, a adres odbiorcy po lewej. W ten sposób adres odbiorcy będzie widoczny w przypadku użycia koperty z okienkiem. Wszelkie inne informacje, takie jak numer rejestracyjny firmy, można umieścić na dole strony. Nie musisz jednak trzymać się tych wytycznych - eksperymentuj z pozycjonowaniem, aby sprawdzić, co najlepiej pasuje do Ciebie i Twojej marki!

Nasze narzędzie do projektowania online ułatwi Ci to dzięki prostemu polu tekstowemu, w którym możesz łatwo zmienić czcionkę, rozmiar i wcięcie. To nie może być prostsze!

3. Wybierz odpowiednią czcionkę

Jeśli masz konkretną czcionkę, której używasz lub wybór czcionek w ramach wytycznych marki, ważne jest, abyś użył tej czcionki w swoim papierze firmowym. Chociaż czcionka może wydawać się mało istotnym szczegółem, jest ona tak samo ważna, jak użycie właściwego logo i poprawna pisownia nazwy firmy. Czcionka jest ważną częścią budowania marki, która będzie działać skutecznie, jeśli będzie spójna we wszystkich drukach.

4. Ostrożnie z kolorem

Być może zechcesz użyć koloru, aby papier firmowy pasował do reszty Twojej marki, jednak zalecamy oszczędne stosowanie kolorów. Pamiętaj, że jest to oficjalny dokument firmowy, a jego celem jest kontakt i komunikacja z klientami. Dlatego ważne jest, aby kolor nie odwracał uwagi od tekstu listu.

5. Wybierz papier

Papier firmowy to kolejna świetna okazja do zakomunikowania swojej marki. Papier, którego używasz, może wiele powiedzieć potencjalnemu klientowi. Użycie papieru wysokiej jakości może być doskonałym sposobem na poinformowanie klientów, że poważnie traktujesz swoją działalność.

Główna wskazówka: Nakłady poniżej 500 egzemplarzy są drukowane cyfrowo i nadają się tylko do użytku na drukarkach atramentowych. Nakłady 500 lub większe są drukowane na prasie litowej, dzięki czemu są kompatybilne zarówno z drukarkami atramentowymi, jak i laserowymi.

6. Upewnij się, że spełniłeś wymagania

Istnieją pewne zasady i wymagania, które należy spełnić na wszystkich dokumentach i pismach firmowych. Na pismach biznesowych należy podać

  • numer rejestracyjny firmy
  • adres siedziby firmy
  • Gdzie firma jest zarejestrowana (np. Anglia, Szkocja, Walia).
  • informację, czy jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (podaj "Ltd." lub "Limited").

Więcej informacji na temat przepisów dotyczących papieru firmowego można znaleźć w witrynie Direct GOV.

Rozważ dokładnie każdy z tych aspektów, a będziesz na dobrej drodze do stworzenia udanego papieru firmowego! Aby uzyskać więcej informacji i wskazówek, skontaktuj się z jednym z naszych pracowników i pamiętaj, że na życzenie możemy sprawdzić wszystkie projekty graficzne.

Podziel się z nami swoimi wspaniałymi nagłówkami na Twitterze lub Facebooku, chętnie zobaczymy Twoje projekty!

Zobacz również