Kolorowe kubki reklamowe: Techniki
Kubki promocyjne to szklane naczynie, na którym znajduje się logo firmy. Jest to jeden ze sposobów na budowanie wizerunku marki. Jest to również popularny gadżet, który kupują klienci. Produkt ten jest oferowany przez wiele firm. Produkty te są wysokiej jakości, ponieważ nadruk na szkle jest niezwykle odporny na zmywanie, zarówno ręczne, jak i w zmywarkach. Produkt ten jest przystępny cenowo, ceny wahają się od kilkunastu do kilkuset złotych w zależności od tego, jak popularna jest dana firma. Nie oznacza to jednak, że ludzie nie chcą mieć tego typu kreacji w domu, niezależnie od tego, czy kupują ją dla siebie, czy dla innych. Warto dowiedzieć się, jak powstaje ten szklany element i jakie są metody barwienia produktu.
Barwienie metodą basecolor
Warto zacząć od Basecolor, który jest inną techniką niż Hydrocolor czy Multicolor. Polega ona na tym, że produkt można barwić zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Wykorzystuje się tu metodę natryskową, czyli taką, w której farbę nakłada się za pomocą specjalnego pistoletu. Metoda ta oferuje jedenaście podstawowych kolorów. Jeśli klient złoży zamówienie, może być ich więcej. W zależności od marki i zamówienia, produkt jest od razu barwiony. Jest to baza do kolejnych etapów pracy, takich jak piaskowanie czy nadruk, zwany też sensitive touch. Jest to umieszczenie konkretnego motywu. Można również skorzystać z metody kalkomanii. Wtedy wzory nanosi się za pomocą kalki lub specjalnego papieru. Ta metoda jest stosowana tylko w przypadku wyrobów porcelanowych, które są wypalane w temperaturze stu dwustu stopni z góry. Klienci uwielbiają tę metodę. Ten sposób wykonania jest uważany za najbardziej trwały.
Basecolor - wewnątrz Basecolor Basecolor - na zewnątrz Basecolor zewnętrzny lub wewnętrznyBarwienie kubków metodą Hydrocolor
Metoda Hydrocolormethoddziała nieco inaczej niż inne metody. Należy pamiętać, że pracuje się z białą porcelaną. Kolory, które zostaną użyte to kolory pantone. Oznacza to, że mamy tu do czynienia z paletą składającą się z jednolitych kolorów. Kolory te nie są mieszane i zostały wcześniej przygotowane. W tym przypadku mamy do czynienia z ponad 2 tysiącami kolorów podstawowych. Do wyboru są także kolory metaliczne, a także neonowe i pastelowe. W tej metodzie farba wodna jest nakładana w zamkniętej komorze. To, podobnie jak inne metody, stanowi podstawę do wszelkich dalszych prac, czyli można drukować lub tworzyć różne wzory czy motywy. Różnica polega na tym, że kubki są zdobione tylko na zewnątrz. Metodę tę można stosować również do porcelitu, który jest nieco gorszą porcelaną. Metoda hydrocolor pozwala na tworzenie różnych struktur farb, takich jak błyszczące, matowe i metaliczne. Jest to ogromny hit i nowość na rynku. Klient może poczuć delikatny dotyk produktu. Można również pokolorować ucho kubka. Ten jest podgrzewany do temperatury od stu osiemdziesięciu do dwustu stopni.
Barwienie Hydrocolor standardowe Barwienie Hydrocolor połączone ze zmniejszonym rantem Barwienie Hydrocolor.Barwienie kubka metodą Multicolor
Multicolor to kolejna ciekawa opcja. Mamy do wyboru szeroką gamę kolorów pantone, podobnie jak w przypadku metody Hydrocolor. Tą metodą maluje się wyroby porcelanowe przy użyciu farb ceramicznych. Farby te wykorzystywane są również do malowania sufitów i ścian w domach. W tej metodzie maluje się tylko wnętrze kubka. Ta jest wypiekana w temperaturze dziewięciuset stopni. Dekoracje również wykonuje się tą metodą. Nakłada się je na zewnętrzną stronę produktu, jak i na wewnętrzną. Kubek Multicolor to gwarancja trwałości bez względu na ilość prań. Są one całkowicie nieskuteczne. Jest to unikalna technologia, która koloruje wnętrze.
Warto jednak zauważyć, że niektóre techniki takie jak Hydrocolor czy Multicolor można połączyć w jedną. Niekoniecznie trzeba korzystać z technologii Basecolor. Ta metoda daje o wiele więcej możliwości, ponieważ dostępnych jest więcej kolorów i technik druku po obu stronach kubka reklamowego.
Kubki reklamowe są bardzo popularne, ponieważ występują w wielu kolorach. Klient może zamówić swoje zamówienie i połączyć własne kolory, ale ma pewność, że zostanie on wykonany dla niego.