Gadżety reklamowe

Ulotka czy broszura - co wybrać?

Ulotki i broszury to najpopularniejsze nośniki reklamowe oferowane przez wiele drukarni w Moskwie. Pomimo tego, że formaty te mają ze sobą wiele wspólnego (dostępność dla szerokiego grona odbiorców, uniwersalność), każdy z nich ma swoją specyfikę, którą warto wziąć pod uwagę wybierając poligrafię do kampanii reklamowej.

Druk ulotek często przychodzi z pomocą, gdy potrzebujesz najtańszych możliwych materiałów do masowej dystrybucji. Są to zwykłe kartki papieru, na których obrazy i informacje tekstowe są drukowane po jednej lub obu stronach. Z reguły ulotki nie są zbyt duże, a do ich wykonania używa się niedrogiego papieru. Wszystko to pozwala na znaczne obniżenie kosztów finansowych druku i wyprodukowanie odpowiednio dużego nakładu materiałów.

Ulotki najlepiej nadają się do pierwszego kontaktu z docelową grupą klientów.

Mogą być wykorzystywane do rozdawania na ulicy, w sklepach lub centrach handlowych. Aby w pełni wykorzystać materiały promocyjne w tym formacie, ważne jest, aby wybrać odpowiednie miejsce ich dystrybucji. Innym sposobem na zwiększenie popularności ulotek i zmniejszenie odsetka wyrzucanych reklam jest nadanie im niezależnej wartości. Na przykład, możesz zrobić z nich kupony rabatowe, bilety na specjalne wydarzenia, itp.

Broszury różnią się od ulotek tym, że w procesie ich produkcji arkusz papieru jest kilkakrotnie składany. W rezultacie powstał zwarty, ale treściwy materiał, który może być wykorzystywany do różnych zadań, w tym do kampanii promocyjnych. Druk broszur kosztuje średnio więcej niż produkcja ulotek. Wynika to z konieczności wykonania dodatkowych operacji obróbki linii falcowania - falcowanie, bigowanie.

Broszury mogą zawierać sporo tekstu i danych ilustracyjnych.

Jednocześnie pozwalają one na uporządkowanie informacji poprzez łączenie bloków w taki sposób, aby czytelnik mógł je łatwo dostrzec. Schematy dystrybucji broszur reklamowych mogą być różne. W przeciwieństwie do ulotek, nie są one często wykorzystywane do masowej dystrybucji. Ponieważ broszura jest bardziej kosztowne i pojemność informacyjna materiału, stara się zapewnić publiczności jest już zainteresowany w reklamowanych produktów lub usług. Na przykład, można je rozdawać przy kasach w kinach, kawiarniach i innych instytucjach, rozdawać odwiedzającym stoisko firmy na wystawach. Wybór broszur zamiast ulotek do kampanii reklamowej może być również podyktowany względami wizerunkowymi, ponieważ wyglądają one bardziej reprezentacyjnie i solidnie.

 Ulotki czy broszury można drukować zarówno na offsecie, jak i na sprzęcie cyfrowym o profesjonalnym standardzie. Dzięki temu możemy być elastyczni i oferować przystępne ceny na druk różnych nakładów materiałów drukowanych.

 

Zobacz również