Jaka jest rola wizytówki w 2021 roku?

Uruchomiliśmy reklamę wizytówkową na Facebooku. A pod reklamą pojawił się ciekawy komentarz. "Mówisz poważnie? Wizytówki w 2020 roku? Jak teraz z tym żyć...". Tak, niektórzy wciąż uważają, że wręczanie wizytówek to tylko wymiana kontaktów. Tak jest dzisiaj, w czasach totalnej cyfryzacji .
Wymiana wizytówek w dzisiejszych czasach to przede wszystkim rytuał, tradycja powitania. I nie chodzi tu o prymitywną wymianę kontaktów. Chociaż w niektórych przypadkach kontakty do ważnych i znaczących osób można uzyskać tylko od nich osobiście I tu właśnie przydają się KARTY WIZYTOWE
W dzisiejszych czasach wizytówki mają znaczenie dla statusu, a nie dla kontaktów.
Ale zacznijmy od początku
Wizytówki nadal dzielą się na 2 główne kategorie - ogólne i imienne.
Pierwszą kategorią wizytówek nie są wizytówki imienne, są one również nazywane ogólnymi. Na tych kartach mają logo, slogan, informacje kontaktowe. Na odwrocie często znajduje się lista usług lub OR-code (czasami oba).
Wizytówki ogólne wykonywane są często na standardowym papierze powlekanym w nakładzie 1000 sztuk. Jest to korzystne przede wszystkim ze względu na cenę wizytówek :). Dla sytuacji o wyższym statusie, wizytówki drukowane są na designerskich płytach, na plastiku lub tłoczone.
Kto i dlaczego zamawia wspólne wizytówki?
Takie karty najczęściej zamawiane są przez sklepy internetowe, butiki, sklepy i punkty sprzedaży detalicznej.
Wizytówki są wkładane do wszystkich zakupów, paczek i przesyłek, które mają być wysłane do klienta. Do kartek z danymi kontaktowymi często dołączane są kupony rabatowe oraz książeczki z zaleceniami, jak korzystać z zakupionych produktów. W czasie kwarantanny firmy kurierskie ze sklepów przywoziły produkty z wizytówkami (z numerami telefonów do zamawiania) oraz z kartami ofertowymi na zniżki przy następnych zakupach. Rabat, nawet na 50-70 hrywien klient jest mało prawdopodobne, aby wyrzucić. Najprawdopodobniej zostanie odłożony na półkę. I przez cały czas, gdy karta jest na półce - klient widzi Twoje logo. I to jest taki pożądany akcent u klienta i przypomnienie o Tobie .
Z ogólnymi wizytówkami wszystko wydaje się jasne. Teraz zajmijmy się imiennymi wizytówkami.
Kto i dlaczego zamawia wizytówki imienne?
Zacznijmy od tego "dlaczego". Wizytówki osobiste nie służą dziś tak bardzo do przekazywania informacji kontaktowych, ale raczej do określania statusu, tradycji i rytuałów. Dlatego wizytówki coraz częściej zamawiane są na designerskim kartonie, na plastiku, na elitarnym papierze z nadrukiem i tłoczeniem.
To właśnie poprzez jakość wizytówki przekazywany jest status wykwalifikowanego specjalisty lub odnoszącego sukcesy biznesmena.
Zwróć uwagę. Dobre wizytówki są tylko dla doświadczonych profesjonalistów. Początkujący wykonują standardowe wizytówki w przystępnej cenie.
Jeśli weźmiemy segment biznesowy, to tutaj wizytówki osobiste są najczęściej zamawiane przez handlowców i kadrę kierowniczą. Im niżej w hierarchii pracownika, tym łatwiej jest mieć wizytówki. Dla działu handlowego zamawia najbardziej podstawowe wizytówki. Szefowie działów często mają wizytówki na designerskim papierze. Wyższa kadra kierownicza ma wizytówki na drogich kartonach z elitarnych kolekcji.
Zamawiając więc wizytówki, zwróć uwagę na wybór materiałów. Przekazując partnerowi swoją imienną wizytówkę, przekazujesz mu część historii o sobie. A jeśli Twoja karta wywoła efekt "wow", to uwierz mi, zostanie zapamiętana. I ty. A w dzisiejszym świecie bycie zapamiętanym to 50% sukcesu.